Wegańskie bezy

Tak w skrócie, wydawało mi się to niemożliwe, ale po 5 minutach spędzonych w internecie, okazało się banalnie proste…zrobienie BEZ bez białka z jaja kurzego – bo o tym mowa – jest wykonalne!

Może nie jest to zdrowy deser, na pewno nie należy do nisko kalorycznych, ani nawet do moich ulubionych, ale musiałam spróbować :)

W efekcie powstało kilkadziesiąt leciutkich, puszystych, okropnie słodkich, odblaskowo różowych bez. Kolor możesz zmodyfikować poprzez dodanie np. soku z buraka lub granatu (róż, czerwień), soku ze szpinaku (zieleń), szafranu lub kurkumy (żółty), soku z jagód (niebieski, fiolet) etc.


PRZEPIS

Czas przygotowania: 10 min. + 1,5 h
Ilość porcji: 30 bez

SKŁADNIKI

bezy:
10 łyżek nierafinowanego cukru trzcinowego (zmielonego na puder)
5 łyżeczek białka sojowego w proszku
1/2 łyżeczki gumy ksantanowej
6 łyżek wody
1 łyżeczka octu winnego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

dodatkowo:
sok z granata (nadaje kolor różowy)

PRZYGOTOWANIE

  1. Piekarnik nastaw na temperaturę 110 stopni.
  2. Najpierw wymieszaj suche składniki: cukier puder, gumę ksantanową i 2 łyżeczki białka sojowego.
  3. W drugim naczyniu umieść wodę, ocet winny, ekstrakt z wanilii oraz pozostałe białko sojowe. Przy pomocy klasycznego miksera wymieszaj dokładnie do momentu, aż powstanie spieniona masa.
  4. Nie przestając miksować, dodawaj po 1 łyżce przygotowanej wcześniej mieszanki suchych składników, aż wszystko idealnie się połączy i zacznie być lepką, puszystą masą.
  5. Dodaj „barwnik” – np. sok z granata.
  6. Na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, formuj za pomocą łyżki bezy, rób między nimi niewielkie odstępy, bo trochę urosną w trakcie pieczenia.
  7. Piecz ok. 1,5 godziny.
  8. Po ostygnięciu trzymaj w zamykanym pojemniku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.