Curry z ciecierzycą & masłem orzechowym

Wspomnienie mini trasy z zespołem, wspomnienie miłe, wspomnienie smaczne… Pusta kuchnia, na ścianach antyfaszystowskie wlepki, wielki gar, obok w śmietniku kilka pustych słoików z napisem „peanut butter”, uśmiecham się i w myślach mruczę jak kot, nakładam sobie sporą porcję, mimo że chwilę wcześniej byłam w 1990 na azjatyckiej wyżerce (strona)… ale ciężko podejmować świadome i racjonalne decyzje w obliczu tak dobrego curry z masłem orzechowym :) To właśnie ono było inspiracją i postarałam się je odtworzyć.

Curry z ciecierzycą & masłem orzechowym – eatmeplease.pl


PRZEPIS

Czas przygotowania: 20 min. + 1,5 h
Ilość porcji: 2-4

SKŁADNIKI

1 szklanka ciecierzycy (moczonej przez 12 h) 1 kostka tofu naturalnego (ok. 180-200 g) 1 łyżeczka oleju 1 cebula cukrowej 2-3 ząbki czosnku 2 cm imbiru 1 łyżka proszku curry 0,5-1 łyżeczki ksylitolu* 1/4 łyżeczki cayenne (opcjonalnie) 6 łyżek masła orzechowego 3 łyżki mleka kokosowego (tłusta część) 0,5 szklanki pasaty pomidorowej 1 szklanka wody 1/4 łyżeczki soli + 1 czerwona papryka, zielona fasolka, marchewka lub inne warzywa (opcjonalnie) ++ świeża kolendra *lub innej substancji słodzącej

PRZYGOTOWANIE

  1. Ciecierzycę ugotuj w lekko osolonej wodzie, aż będzie miękka.
  2. Na oleju podsmaż cebulę, aż będzie szklista.
  3. Dodaj drobno posiekany czosnek, starty imbir, curry, cayenne i wymieszaj.
  4. Po minucie dodaj masło orzechowe, mleko kokosowe, koncentrat, wodę i sól. Wymieszaj.
  5. Teraz zblenduj sos na gładko (blender z metalowym ramieniem lub taki z pojemniczkiem będą do tego idealne).
  6. Umieść go z powrotem na patelni, dodaj pokrojoną w kostkę paprykę oraz pozostałe warzywa, ugotowaną na miękko ciecierzycę i pokrojone w kostkę tofu. Chwile podgotuj pod przykrywką, aż warzywa będą al dente.
  7. Przed podaniem posyp świeżą kolendrą (no chyba że jej nie lubisz to inną zieleniną ;).


Peanut butter chickpea curry

Curry z ciecierzycą & masłem orzechowym – eatmeplease.pl

RECIPE

Preparation time: 20 min. + 1,5 h
Serves: 2-4

INGREDIENTS

1 cup of chickpeas (soaked for at least 12 hours) 1 tofu cube (180-200 g) 1 tsp of oil 1 sugar onion 2-3 cloves of garlic 2 cm of fresh ginger root 1 tbsp of curry powder 1/4 tsp cayenne (optional) 6 tbsp of peanut butter 3 tbsp of coconut milk (fat part) 0,5 cup tomato passata 1 cup of water 1/4 tsp of salt +1 red bell pepper, green beans, carrots or any other vegetables you like (optional) ++ fresh coriander

PREPARATION

  1. Cook chickpeas (soaked for about 12 hours) in slightly salted water until completely soft (about 1-1.5 h).
  2. In a deep saucepan and a little oil, fry finely chopped onion until it is translucent.
  3. Add finely chopped garlic, grated ginger, curry, cayenne and combine.
  4. After a minute, add peanut butter, coconut milk, tomato passata, water and salt. Combine.
  5. Now blend the sauce until smooth (use a blender with a metal arm or the one with a container).
  6. Put the sauce back in a saucepan, add chopped bell pepper, other vegetables, diced tofu, cooked chickpeas and cook under cover few minutes more.
  7. Before serving: sprinkle with fresh coriander (unless you don’t like it – with other herbs ;). Serve with rice or groats.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.