05.10.2016

Vegan must have

Zbierałam się do tego wpisu miesiącami i w końcu mi się udało. Zrobiłam małe zestawienie produktów „must have” dla tych co dopiero zaczynają (a może nie tylko).

Ten wpis to lista produktów które robią różne magiczne rzeczy – imitują smaki innych produktów, zmieniają konsystencję potraw, ale i takich co są przydatne na co dzień. Niektóre z nich warto mieć zawsze pod ręką, aby twoja dieta była zróżnicowana i dobrze zbilansowana. Inne przydają się w wyjątkowych sytuacjach, dlatego warto poznać ich właściwości i pamiętać o ich istnieniu. Smak jajek w sałatce, wędzonej kiełbasy w fasolce po bretońsku i sera w sosie do makaronu totalnie cruelty-free. Jeśli to Cię nie przekona to może beza bez białka kurzego albo galaretka bez żelatyny :P Come on…

Magia:

Codzienność:

Te produkty przydadzą ci się na co dzień i na specjalne okazje. Witaminę B12 powinieneś suplementować cały rok, a D3 w okresie „braku słońca”. Ja okresowo suplementuję również DHA i EPA (żródło kwasów omega 3 pozyskiwane z alg). Tofu, kotlety i granulaty sojowe, warzywa strączkowe, roślinne mleka, orzechy i pestki oraz kiełki to źródła białka. Sos sojowy znajduje zastosowanie jako zamiennik popularnego „warzywka” czy soli. Suszone owoce zastosujesz w zamian za cukier w słodkościach. Z mleka kokosowego zrobisz m.in. bitą śmietanę a z dodatkiem tahini – pyszny hummus (pastę z ciecierzycy). Awokado zastąpić możesz masło i dostarczyć sobie kwasy omega 3 i 6. Te same kwasy znajdziesz też w siemieniu lnianymorzechach włoskich. Kiszona kapustaogórki to naturalne probiotyki (bakterie kwasu mlekowego – regulujące florę bakteryjną, wspomagają trawienie) są również bogate w witaminy C, E i K.
Sporą ilość żelaza znajdziesz w natce pietruszki i innych warzywach zielonolistych (brokuł, jarmuż, kapusta). Warzywa zielonolistne, sezam, mak czy biała fasola są bogate w wapń.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.